Lever vi fortfarande?

Lever vi fortfarande? Efter detta år i snökulan, med konstgjorda flingor virvlande kring huvudet, med påbjudna honnörer och förbjudna promenader, är vi vid liv eller är allt ett virrvarr av liv som börjar och slutar

Snön faller i tunga sjok över våra huvuden och axlar, vi springer i cirklar, söker, jag snuddar vid dina lår och armar, jag kan inte se handen framför mig

Nattbussen har slutat gå nu och det är uppenbart att allt har stängt, allt är tillbommat och öde, och att vi måste gå, oklart vart

Röster, ekon, vad är det där för sorts leende, virrvarr av melodier i skymningen och isflak om våren, det mörka grå ligger besegrat i ett hörn, men vad är det vi har vunnit?

Jag kliver över till det andra golvet
som rör sig åt ett annat håll

Kommentarer:
Postat av: Alex

yeah, man känner igen sig i snöbollskriget, snyggt skrivet

2006-01-01 @ 16:22:19
Postat av: Jakob

Merci mon frère! Snöbollskrig, en lite åttiotalistisk upplevelse...

2006-01-02 @ 22:22:33

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback