En annorlunda sorts dator

En scen i ett bekant TV-program, som ett par miljoner människor sitter som zombier och tittar på just den här dagen varje år, måste nästan vara totalt obegriplig för alla som är födda efter 1985 eller så:
Kalle Anka och Musse Pigg sitter och äter majskolvar i rekordfart, Långben sitter som förhäxad och följer deras käftar som rör sig som skrivmaskinsvalsar - tchk tchk tchk tchk, pling! tchk tchk tchk tchk, pling!
Jag är nyfiken på vad de små barnen som i princip är uppfödda med Windows, USB-minnen och iPods tänker när de ser det här.
"Ja, det är ju en väldigt gammal film det här alltså, dom hade nån sorts datorer på den tiden tror jag, fast dom datorerna var helt värdelösa, man kunde inte ens mejla, och dom lät tydligen sådär, som en blandning mellan CD-hack och mikrougnspling." 

Kommentarer:
Postat av: Johan Sallén

När jag var yngre lyssnade jag mycket på independent-pop!

2005-12-26 @ 19:00:01
Postat av: ahlbom

Fantastiskt att du tar upp just detta, för i mitt hushåll finns två barn (10 och 13 år gamla) och jag ställde faktiskt frågan om till dem senaste julen. De hade ingen som helst aning om varför det plingar så konstigt när Kalle, Musse och Långben åt majskolv. :-D

Det är inte undra på att man känner sig gammal redan vid 29-30.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback