Skål för det nystartade Portal förlag!

Ett internationellt bokförlag, baserat på Print-on-demand-principen, har nu sett dagens ljus: Portal editions - Portal förlag kommer den svenska filialen att kallas. Min broder Martin tar hand om den internationella marknaden medan jag kommer att vara gudfader här i Sverige (om ni kommer till mig med manus som Bonniers refuserat kommer jag givetvis att mumla "Why didn´t you come to me first?").

Namnet Portal signalerar vad det handlar om - en passage till andra världar. Vi kommer att ge ut böcker inom olika genrer: poesi, prosa, essäistik, och vi kommer att röra oss i tid och rum, det blir klassiker och nyskrivet från olika delar av världen, med tonvikt på de spanska, engelska och nordiska kultursfärerna. Studier av konstnärliga verk (litteratur, konst, musik, film etc) kommer att utgöra en del av utgivningen. Vi kommer också att ge ut översättningar av essentiella men förbisedda verk, till och från svenska, spanska och engelska.

Redan i september kommer de första internationella titlarna. Den svenska utgivningen kommer också att dras igång till hösten, dock finns det ännu inga färdiga datum för detta.

Då återstår det bara för mig att dänga champagneflaskan i skorven och utropar det nya fartyget invigt och redo för internationella och inhemska farvatten! Är ni med ombord?

Kommentarer:
Postat av: Martin

Jakob, jag måste bestämma med webdesignern senast nästa vecka vilka sektioner som ska listas på varje språk. Skriv till min epostadress, annars försöker jag nå dig på telefon. Hemsidan kommer att vara redo lagom till juni - den kommer att bli mycket särpräglad, tro mig - och designern jobbar nu också på logotypen och de fyra första omslagen. Men som sagt, det finns en del viktiga saker beträffande hemsidan som måste beslutas snarast för att han ska kunna planera alltsammans. Förresten har jag fått klartecken från Agneta beträffande en nyutgåva av Tall-Maja, och hon har också ett nytt fotografiskt projekt på gång som verkar väldigt spännande. Vi snackar mer om detta under dagen.

2008-03-13 @ 14:48:44
Postat av: Gustaf

Puto, varfoer har du inte sagt naagot!? Jag skickar dig tio manus direkt. Lycka till fraan Mexiko

Postat av: Anders

Vår Portal är rund och blank..

2008-03-14 @ 08:26:57
Postat av: Jakob

...inkomstbringande såsom en bank...

Ja, skicka manus, Gustaf, så snart du kommit hem! Jävligt gött att vara i Mexico just nu, det avundas jag dig när jag sitter här och ser ut över det gråkalla betong-Masthugget.

2008-03-14 @ 09:03:55
Postat av: Kristian L

J, detta låter både spännande och fint, lycka till!
KL

2008-03-16 @ 13:28:45
Postat av: Johan

Hallå. Såg jobb i Mölndal som bibliotikarie! Sök nu!

2008-03-28 @ 18:31:13
URL: http://www.mutant.info.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback