Det sista inlägget

Nästa, och sista, numret av Ryska huset har temat Personlig konkurs!
Nej då. Men nog vore det ett stilfullt sätt att gå under.
Tidskriften är nog dessvärre slut, liksom den här bloggens dagar nu till slut är räknade.
Som det nu är så ägnar jag det mesta av min vakna tid åt att grubbla på hur jag ska kunna tjäna snabba pengar på effektivast möjliga sätt. Nigeriabrev? Sol-och-vårande?
Ett riktigt jobb verkar svårare att finna än en negativ recension av än en Language-poets 800-sidiga pappersinsamling.
Jag är så uppslukad av detta med lösningen på vardagslivets trivialiteter att jag tyvärr inte kan blogga mer nu. Ni får hitta er en annan romantisk profet.
Jag säger som Vilhelm Ekelund sa när han blev kickad av Bonniers efter Dithyramber i aftonglans, men ändå ombads att ställa upp gratis i förlagets litterära kalender: "Jag avstår. Mina 132 läsare få lida förlusten". Eller så säger jag helt enkelt som gamle Strindberg: Vi ses i nästa bok!
Adjö och tack för den här tiden.

Kommentarer:
Postat av: Anders

Tack själv Jakob!

2008-08-12 @ 11:44:29
Postat av: Nilsson

Jakob. Må vardagen gå dig i händerna. Alla extratummar är hållna. Men bloggosfären blir väldigt mycket fattigare.



2008-08-13 @ 11:08:49
Postat av: Elin Josefin

Shit. Den hutlösa syskonkärleksbloggen som alltid får mig att känna mig glad och viktig går alltså ur tiden. Tur att jag har den riktiga Jak ijallefall. Kram och tack tillbaka

2008-08-13 @ 13:21:19
Postat av: Gustaf Redemo

Vi synes när du hittar till håtteland

Postat av: Swondra

Jak, du får hitta ett välbetalt arbete med gott om dödtid så att du kan återuppta bloggandet där och då! För det kommer bli alldeles för tomt utan detta überintellektuella och mycket braiga tillhåll!

2008-08-15 @ 19:00:02
Postat av: modern

Ryska huset? Slut? Bloggen? Slut? Jag VILL inte hitta någon annan romantisk profet!Tur att du finns i verkliga livet ändå.

2008-08-16 @ 20:06:12
Postat av: Jakob

Till alla: Ja, allt är slut och vi börjar om igen på noll! Framtiden skapas i realtid och "IRL". Snart kommer jag att plocka ner den här bloggen och ge ut den i något förkortad form på Vulkan. Jag återkommer som skriftställare i den s k verkliga världen i stället.

Tack för lyckönskningar, ja, nu ska det snart lossna!

2008-08-21 @ 12:33:21
URL: http://childejakob.blogg.se/
Postat av: Björnen

Trist att du slutar blogga! Men jag tror att du återuppstår likt Fågel Fenix, om jag känner dig rätt...



i övrigt: RING MIG! Låt oss ta en öl ikväll eftersom du ändå är i krokarna.



/Daniel

2008-08-22 @ 10:47:53
Postat av: Björnen

Det säkraste sättet att få tag på Jakob verkar vara via bloggen, så om någon pratar med honom, hälsa honom att jag gärna vill prata med honom.



Om du läser detta, Jakob; låt oss ta en bärs och kolla in Slagsmålsklubben och Familjen ikväll på Malmöfestivalen, om du inte har andra planer that is.

2008-08-22 @ 15:37:32
Postat av: Anders

Klipp inte för mycket i den gamla bloggfejden bara, när du ger ut bloggen!

2008-08-25 @ 13:59:39
Postat av: Martin

Bloggfejden ja, det var ett intressant kapitel, på vulkan kan den mycket väl komma att bli ett kultskrik från djupet av ankdammen...



Men nu, min bäste Bokaj, har du ett nytt forum att handskas med som chefredaktör för Portal Sverige: med lite trivial marknadsföring är jag övertygad om att du där kan finna början till lösningen på vardagslivets trivialiteter.

2008-09-16 @ 10:16:49
Postat av: Svensk Poet 2009

Hej!

Just nu pågår arbetet med diktantologin Svensk Poet 2009 för fullt. Svensk Poet har kommit ut sedan 2006 och innehåller såväl kända som okända poeter och författare. Årets tema är Vidare och det står varje poet och författare fritt att tolka det. Det vore roligt om du hade möjlighet att delta. För mer information om Svensk Poet, kika in på http://www.kingink.se/svenskpoet/



Med vänliga hälsningar

Maria Yvell

Svensk Poet 2009

2009-02-27 @ 11:52:55
URL: http://www.kingink.se/svenskpoet/
Postat av: Coach Outlet

thank you for your post!

2010-12-29 @ 07:01:49
URL: http://www.coach7stores.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback