And I´m off

Nu far jag till Madrid. God jul och gott nytt år!

Kommentarer:
Postat av: Lars

Hej Jakob!
Nu har jag läst igenom nästan hela ditt bloggarkiv, allt av intresse, och särskilt slukat debatterna, något av det intressantaste jag läst i den vägen.
Du är en av mina favoritbloggare på nätet, jag följer hela tiden med vad du skriver nu. Vi tycks annars ha mycket gemensamt, jag börjar nu också utge en litterär tidskrift som känner sig ganska befryndad med ryska huset.
Ser fram emot att träffa dig nån gång, gillar dig verkligen.

Postat av: modern

Gott nytt år själv Jakob och Ylva och alla andra vänner och släktingar och övriga besökare på denna förträffliga plats för socialt mingel!
Skulle gärna vara med er och fira nyår på Puerta del Sol i Madrid men vi får tänka på er istället i den regniga bohuslänska nyårsnatten.

2006-12-29 @ 12:36:43
Postat av: Gustaf

Har för första gången lagt märke till din undertitel. Måste skaffa nåt liknande. Den är genial. Vartifrån kommer Childe ifrån förresten?

2006-12-29 @ 19:27:32
URL: http://gredemo.wordpress.com
Postat av: mikaela

kul med madrid va, klackarna i taket och min pappa har en gul sombrero! men när du kommer hem till gbg är det väl på sin plats att betala tillbaka anders slantar som du lånat en gång i tiden? du vet han behöver dem och en annan kan ju inte förse honom med mat och skjuts i tid och otid. kanske kunde du fara hit till muppsala och ge honom slantarna personligen så att man får se att du verkligen finns och kanske dricka lite öl i anders nya lya? ja, hurra, vad roligt! uppsala är väl för övrigt nordens madrid. (ehe)och vem kan motstå det?

2007-01-03 @ 13:13:29
URL: http://deardiary.blogg.se
Postat av: murkla

Broder och systrar!
Hoppas att ni alla hade det bra over hjul och nyar.
Sjalv sitter jag har och forsoker planera min narmsta framtid. jag amnar ta korkort innom kort, sa mestadels sitter jag och tittat i bocker om hogerregler och trafikskyltar. Jag ämnar ocksa bege mig till sverige i sommar, men jag vill inte missa nagra syskon denhär gangen, sa jag fragar redan nu: När tänker ni vara pa plats?
Jag tankte forsoka avsatta juli manad for Sverigevistelse. Vad säger mitt härskap om det?
Goda fortsattningar!
/Murkel pa burkel

2007-01-03 @ 20:02:03
Postat av: Hanna Judit

Hej Jakob!

Har du lust att svara på några frågor för Ryska Husets räkning? Jag gör en liten undersökning om kulturtidskrifter till min d-uppsats. Snälla, skriv några få ord och skicka till mig på Helgon eller bloggen eller så. Frågorna lyder som följer:

1. Hur stor del av era prenumerationer är biblioteksprenumerationer?
2. Vad betyder biblioteksprenumerationerna för er tidskrift?
3. Spelar biblioteken någon roll för er tidskrift på något annat sätt än rent ekonomiskt?
4. Tycker du biblioteken arbetar med kulturtidskrifter på ett bra sätt? Skulle du önska att de arbetade annorlunda med kulturtidskrifter ? i så fall hur?

/H

2007-01-07 @ 15:30:47
URL: http://hannajudit.blogg.se
Postat av: Jakob

Vast correspondence. Vi börjar!
Lars: Tack så mycket, roligt att höra att du gillar den här bloggen och att du tagit dig tid med att gå igenom inläggshistorien. En ny litterär tidskrift, jaså, i tryckt form? Det var länge sedan Ryska huset kom ut nu och den kan behöva ett syskon!
Jag kollar in din blogg och ser konturerna av en person som möjligen lever enligt Thoreau. Intressant! Jag återkommer.

2007-01-09 @ 22:59:55
Postat av: Jakob

Modern: Jo, det var Puerta del Sol på nyårsnatten, fullt med folk som trampade oss på tårna och sprutade champagne all over the place, jag hörde knappt klockorna. Fylligare rapport kommer snart här.

2007-01-09 @ 23:01:11
Postat av: Jakob

Gustaf: Det syftar på "Childe Harold´s Pilgrimage" av Lord Byron, som jag var mitt uppe i när jag startade den här bloggen. Den är skev och ojämn, och fullständigt lysande, så som jag hoppades att även denna interaktiva berättelse skulle bli. Så Byron fick bli the Patron Saint.

2007-01-09 @ 23:03:09
Postat av: Jakob

Mikaela: Ja, jag arbetar på det, det gör jag verkligen. Kan inte säga så mycket mer om det just nu, får hänvisa till privat korrespondens. Bjud nu bara inte Anders på för mycket grejer under tiden, då blir han odräglig! :) För sent, kanske.

2007-01-09 @ 23:04:47
Postat av: Jakob

Hanna Judit: Ska svara. Hoppas allt är bra i övrigt och att ni klarar er fint. Jag hör snart av mig.

2007-01-09 @ 23:05:44
Postat av: Jakob

Murkla (Maria): Körkort? Då är det bara jag kvar! Måste ta itu med det (också)! Just nu håller vi på och planerar för sommaren, jag vet inte hur mitt jobb ter sig till hösten och om jag måste arbeta i sommar, så vi får se inom en snar framtid. Vi hörs snart, också.

Jahapp! Nästa inlägg.

2007-01-09 @ 23:08:03
Postat av: Anders

Jag är oerhört odräglig, absolut.

2007-01-09 @ 23:15:12
Postat av: Jakob

Anders? Redan? Jag skrev ju för fem minuter sedan... Jag hänvisar till privat korrespondens här. Mail?

2007-01-09 @ 23:37:20
Postat av: Lars

Jakob:
I tryckt form, visst.
Den kommer ut nu i Januari med första numret.

2007-01-10 @ 14:07:15
URL: http://lars2.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback